Reforma de la seu de “els Propis”

nova-seu-pro-catReforma de la seu de “els Propis”

El passat 25 de novembre es va fer l’acte de presentació de les obres  la nova seu social de la Fundació Procat a la Via Júlia. Aquesta seu és la històrica seu del Centre Cultural “Els Propis”, una de les més antigues de Nou Barris i acull també a l’Agrupació Sardanista de les Roquetes i a la Societat Coral de l’Ideal d’en Clavé.

L’acte va comptar amb l’assistència de la regidora de Nou barris  Marga Marí-Klose, la Directora General de Cultura Popular de la Generalitat Àngels Blasco i exalcalde Xavier Trias entre d’altres.

La seu actual, que data de 1955, va ser construïda amb l’esforç econòmic de diferents socis de l’antiga Associació de Propietaris i Contribuents de les Roquetes (actual “Els Propis”) i amb el temps va acabar sent la seu social de l’Agrupació Sardanista i de la Societat Coral, fet que la va convertir en uns dels punt de referència a nivell social i cultural de Nou Barris.

La seu actual havia quedat del tot antiga i ja no cobria les necessitats actuals de les entitats i ni tant sols reunia les mínimes condicions,  és per això que fa uns anys es va començar a treballar amb les diferents administracions la possibilitat de reformar la seu actual i convertir-la en un gran centre de difusió de la cultura popular d’arrel tradicional a Nou Barris aprofitant les potencialitats de les entitats que tenien la seva seu al centre.

reunion-pro-cat

És en aquest moment que el projecte ha vist la lluny i el mateix implicarà un gran canvi en l’edifici actual. La voluntat de les entitats, junt amb el suport indispensable de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i la Diputació, farà que en breu la Via Júlia disposi d’un centre cultural de referència i obert al barri que duplicarà la seva superfície.

El projecte començarà a ser una realitat  tant bon punt s’obtinguin les llicències d’obres, i aquestes tindran una durada prevista de 18 mesos, durant els quals les entitats que tenen el seu domicili social al centre hauran de dur a terme les seves activitats en altres espais del barri i seguiran amb la seva habitual programació.

Esperem poder gaudir d’un gran equipament que permetrà que unes de les entitats més antigues de Nou Barris disposin d’un gran equipament adaptat al segle XXI i a les necessitats actuals de la gent del barri, sense perdre la seva essència i la seva història.

reforma de la seu de els propis reforma de la seu de els propis22reforma de la seu pro catreforma seu pro cat

Alguns enllaços d’interès:

beteve

federacio

noubarris.net

Actualitat

Les obres avancen a bon ritme

Les obres del nou edifici es reprenen passades les vacances d’estiu i avancen dins del ritme p... [+]

Reforma de la seu de “els Propis”

Reforma de la seu de “els Propis” El passat 25 de novembre es va fer l’acte de present... [+]

APLECAT 2015

Amb la voluntat d’impulsar la cultura popular d’arrel tradicional catalana, els or... [+]